Przedszkole im. Bohaterów 3-go Pułku Piechoty I Dywizji Wojska Polskiego

24-100 Puławy

Gołąb, ul. Szkolna 1

Tel: (81) 881-32-97

E-mail: przedszkole.golab@sapopulawy.eu

Przejdź do strony głównej

Piątek, 29 marca 2024

Regulamin Rady Rodziców

REGULAMIN RADY  RODZICÓW

PRZEDSZKOLA W  GOŁĘBIU

                            

     Podstawa prawna: Niniejszy regulamin działalności Rady Rodziców zostaje ustalony na podstawie art. 53 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz Statutu Przedszkola im. Bohaterów 3  Pułku Piechoty I Dywizji Wojska Polskiego w Gołębiu

I.NAZWA   REPREZENTACJI  RODZICÓW

§ 1

1.Reprezentacja rodziców przyjmuje nazwę:

Rada Rodziców przy  Przedszkolu im. Bohaterów 3 Pułku Piechoty I Dywizji Wojska Polskiego w Gołębiu.

2.Rada Rodziców stanowi samorządną reprezentację rodziców.

3. terenem działania rady rodziców jest przedszkole.

II.CELE I ZADANIA RADY RODZICÓW

§ 2

1.Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców przedszkola oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności przedszkola, a także wnioskowania do innych organów przedszkola w tym zakresie .

2.Szczególnym celem Rady Rodziców jest działanie na rzecz opiekuńczej funkcji przedszkola.

3.Zadaniem Rady Rodziców jest :

a) pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania celów i zadań przedszkola,

b) gromadzenia funduszy niezbędnych do wspierania działalności przedszkola , a także ustalania zasad użytkowania tych funduszy,

c) zapewnienia rodzicom znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno – wychowawczych,

d) uzyskania w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swego dziecka, jego postępów i trudności,

e) uzyskania porad w sprawie wychowania i dalszego kształcenia dziecka,

f) organizowania działań mającego na celu podnoszenia kultury pedagogicznej w rodzinie, w przedszkolu i środowisku lokalnym,

g) wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy przedszkola.

III.KOMPETENCJE RADY RODZICÓW

                                                                        §  3                                                                                   

  1. Rada Rodziców wyraża pisemną opinię o pracy nauczyciela przed sporządzeniem przez dyrektora szkoły oceny dorobku zawodowego.
  2. Rada Rodziców powinna przedstawić swoją opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o dokonywanej ocenie dorobku zawodowego nauczyciela.
  3. Nieprzedstawienie opinii Rady Rodziców nie wstrzymuje postępowania.

4..Uchwały podejmuje się zwykłą większością głosów przy  obecności co najmniej połowy regulaminowego składu danego organu.

5.Uchwały są protokołowane w zeszycie protokołów Rady Rodziców. Za prawidłowe prowadzenie zeszytu protokołów odpowiada sekretarz Rady Rodziców.

6.Rada Rodziców opiniuje program i harmonogram poprawy efektywności kształcenia lub wychowania przedszkola.

7.Rada Rodziców może występować z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach przedszkola  

z wnioskami i opiniami może występować do:

a)           dyrektora przedszkola,

b)           organu prowadzącego szkołę,

c)           organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

8. Rada Rodziców na wniosek dyrektora  opiniuje podjęcie działalności w przedszkolu przez stowarzyszenia lub inne organizacje, których celem statutowym jest działalność wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej placówki.

9. Rada Rodziców opiniuje projekt planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola.

10. Rada Rodziców opiniuje delegowanie przedstawicieli do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora.

IV.WYBORY  DO  ORGANÓW  RADY RODZICÓW

§ 4

Podstawowym ogniwem organizacyjnym ogółu rodziców placówki jest grupowe zebranie.

1.Wybory do Rady Rodziców odbywają się w głosowaniu tajnym  na I zebraniu z rodzicami rozpoczynającym rok szkolny , gdzie członkowie wybierani są spośród rad oddziałowych większością głosów

2. Z każdej grupy przedszkolnej po dwóch członków przechodzi do Rady Rodziców Przedszkola.

3.Zgłoszeni kandydaci muszą wyrazić ustną zgodę na kandydowanie.

4.Nowo wybrane organy mają obowiązek ukonstytuowania się na swym pierwszym posiedzeniu.

5. Rada Rodziców wybiera spośród siebie   prezydium Rady i  komisję rewizyjną- wybory  odbywają się w głosowaniu jawnym

6.Komisja rewizyjna w każdym szkolnym składa sprawozdanie z jej działalności.

7. Plenarne zebranie Rady Rodziców wybiera spośród siebie:

a) prezydium Rady Rodziców jako wewnętrzny organ kierujący pracami Rady Rodziców,

b) komisję rewizyjną jako organ kontrolny Rady Rodziców.

8. Prezydium Rady Rodziców wybiera:

1. przewodniczącego,

2. wice-przewodniczącego,

3. sekretarza,

4. skarbnika,

5. komisję rewizyjną.

9.Kadencja Rady Rodziców i jej organów  trwa 1 rok, począwszy  od miesiąca września danego roku szkolnego do 30 czerwca następnego roku kalendarzowego.

V.RAMOWY  PLAN  PRACY  RADY  RODZICÓW  I JEJ  ORGANÓW

§ 5

1.Plenarne posiedzenie Rady Rodziców jest zwoływane przez jej prezydium nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym.

2.Zebranie plenarne Rady Rodziców może być zwoływane w każdym czasie na wniosek grupowych Rad Rodziców , dyrektora placówki i Rady Pedagogicznej .

§ 6

Prezydium Rady Rodziców obraduje nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym. Na posiedzenie prezydium zaprasza dyrektora placówki i inne osoby.

§ 7

Ustalenia i wnioski komisji rewizyjnej przyjmują formę pisemną i są przedstawione plenarnemu posiedzeniu  Rady Rodziców. Komisja Rewizyjna może się zbierać z własnej inicjatywy lub na wniosek prezydium Rady Rodziców

§ 8

Zebrania rodziców poszczególnych grup odbywają się z inicjatywy rodziców i nauczyciela.

VI.ZASADY  GROMADZENIA  I  WYDATKOWANIA  FUNDUSZY  RADY  RODZICÓW

§ 9

1.Rada rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności placówki z następujących źródeł:

a) składek rodziców

b) z wpłat osób fizycznych , organizacji, instytucji itp.

§ 10

1.Wysokość składki rodziców ustala się na początku roku szkolnego na plenarnym zebraniu rodziców . Propozycję wysokości składki przedstawia dla wszystkich rodziców prezydium Rady Rodziców.

§ 11

1.Wydatkowanie środków Rady Rodziców odbywa się na podstawie Preliminarza  wydatków Rady Rodziców na rok szkolny- zatwierdzonego każdorazowo przez prezydium Rady Rodziców.

2.Ramowy preliminarz wydatków Rady Rodziców obejmuje:

a) pomoc materialną dla dzieci z najbiedniejszych rodzin,

b) finansowanie zakupu pomocy i zabawek,

c) wydatki osobowe związane z prowadzeniem rytmiki,

d) inne związane z potrzebami placówki.

3.Środki przekazane przez ofiarodawców mogą być wydatkowane bez uzyskania zgody, co do ich przeznaczenia.

VII.OBSŁUGA  FINANSOWO- RACHUNKOWA  ŚRODKÓW  FINANSOWYCH RADY RODZICÓW

§ 12

1.Do obsługi księgowo-rachunkowej Rady Rodziców, prowadzenia księgowości oraz obsługi rachunkowej użytkowników funduszy zgodnie z zatwierdzonym preliminarzem wyznacza się księgowego. Prezydium opracowuje zakres czynności i odpowiedzialności księgowego.

2.Prezydium  wyznacza skarbnika Rady Rodziców do pełnienia bezpośredniego nadzoru nad pracą księgowego.

3.Zgromadzone środki finansowe mogą być przechowywane w banku na rachunku oszczędnościowo- rozliczeniowym i pogotowiu kasowym ustalonym przez Prezydium Rady Rodziców.

4.Zasady rachunkowości oraz obieg dokumentów finansowych regulują odrębne przepisy.

                                        

VIII. POSTANOWIENIA   KOŃCOWE

                                                                                                              § 13

1.W celu wymiany informacji i współdziałania z innymi organami placówki, Rada Rodziców zaprasza na swoje zebrania plenarne dyrektora oraz innych przedstawicieli organów placówki

2.Rada Rodziców poprzez różne formy swego działania, zapewnia realizację uprawnień ustawowych i statutowych społeczności rodzicielskiej, określonych w § 2 ust..3 niniejszego regulaminu.

3. W przypadkach nie respektowania tych uprawnień przez dyrekcję placówki lub podległych jej pracowników, a także przez Radę Pedagogiczną, prezydium Rady Rodziców może złożyć pisemne zażalenie do dyrektora placówki.

4. W przypadku konfliktu Rady Rodziców z innymi organami placówki wynikającego z nie respektowania uprawnień społeczności rodzicielskiej oraz nie udzielania wyczerpujących odpowiedzi na złożone zażalenie- prezydium Rady Rodziców ma prawo zwrócenia się o rozstrzygnięcie sporu do organu prowadzącego placówkę.

§ 14

Rada Rodziców posługuje się pieczątką podłużną o treści:

Rada Rodziców przy  Gminnym Przedszkolu w Gołębiu.

Regulamin zatwierdzono Uchwałą Rady Rodziców w dniu 13. 09. 2007r.

                             

 

Metryczka

Wytworzono:2011-03-08 00:00przez:
Opublikowano:2011-03-08 00:00przez:
Podmiot udostępniający: Przedszkole im. Bohaterów 3-go Pułku Piechoty I Dywizji Wojska Polskiego
Odwiedziny:1865

Załączniki

Brak załączników

  • Brak wpisów.