WRZESIEŃ

 

 

Już nie karmi mnie mama,
bo potrafię jeść sama.
Umiem bawić się zgodnie.
Umiem zakładać spodnie.
I do przedszkola poszłam,
bo już bardzo urosłam.

 

 

Drogi Rodzicu!

Państwa zadaniem jest wspieranie dziecka w łagodnym przejściu ze środowiska rodzinnego do środowiska przedszkolnego.

Dlatego prosimy :

*  o nie przeciąganie pożegnania w szatni; pomagamy dziecku rozebrać się,

 całujemy je i wychodzimy

*   bądźmy spokojni, uśmiechnięci i opanowani, rozstając się ze swoją pociechą (dziecko wyczuwa niepokój)

*   bądźmy słowni w obietnicach składanych dziecku

*    obdarzmy zaufaniem nauczycielki i pracowników przedszkola, oni również   pragną dobra  dziecka

*    nie zabierajmy dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu; jeśli zrobimy to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wszystko wymusić

*    nie oczekujmy od dziecka, żeby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co wydarzyło się w przedszkolu, to powoduje niepotrzebny stres

*    jeżeli rozstania z mamą są bardziej bolesne, postarajmy się żeby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola tato

*    zwracajmy uwagę na ogłoszenia znajdujące się na tablicach informacyjnych

 

 

 

Do przedszkola przynosimy:

 

-     Poszwę na koc nie mniejszą niż 140/200

-     Poszwę na poduszkę

-     Pidżamę

-     Obuwie na zmianę

-     Ubranie na zmianę (majtki, koszulka, spodenki)

-    Chusteczki higieniczne

Przyprowadzanie i odbieranie dzieci

 

 

Na te czynności powinno się przeznaczyć nieco więcej czasu. Pamiętajmy, że pośpiechem nie tylko my dorośli jesteśmy podenerwowani ale również nasze pociechy.

Znajdźmy okazję do rozmowy o problemach dziecka, jego radościach, ewentualnych chorobach  i innych sprawach, to pomoże wychowawcy zrozumieć jego zachowanie, opanować emocje, pomóc . Dzieci odbierane są z przedszkola tylko przez rodziców. Jeżeli po dziecko ma przyjść ktoś inny niż rodzic, należy nas o tym powiadomić. Jednakże osoba odbierająca dziecko musi być upoważniona pisemnie.

Jeśli zostawiamy dziecko smutne – proszę pamiętać, że  zawsze można do nas zadzwonić i dowiedzieć się o nastrój i samopoczucie  maluszka.

Dzieci chore

Prosimy o nie przyprowadzanie dzieci przeziębionych. Katar i kaszel to także choroba. Pamiętajmy o innych dzieciach i o niebezpieczeństwie zarażenia. Jeżeli dziecko źle się poczuje w trakcie pobytu w przedszkolu, natychmiast o tym powiadomimy, dlatego bardzo prosimy aby numery telefonów do rodziców, którymi dysponujemy, były stale aktualne.

 

 

Odzież

Dzieci powinny być ubierane w wygodne i praktyczne ubranka, tj. odzież, która nie krępuje dziecka i w której może się pobrudzić, np. podczas zajęć plastycznych lub zabaw w ogrodzie.   W miarę możliwości, codziennie wychodzimy  na dwór, niezależnie od pory roku czy pogody.

Dziecko do przedszkola staramy ubierać w wygodne ubranka (bez pasków, szelek, guziczków) tak aby mogło w miarę możliwości samodzielnie się ubrać i rozebrać. Buty wkładane lub na rzepy (unikamy sznurówek). W początkowym okresie podpisane ubrania i buty ułatwiają znalezienie „właściciela” garderoby.

 


To nasze pierwsze dni w przedszkolu. Poznajemy swoje panie,

kolegów i koleżanki z grupy. Zapamiętujemy nasze znaczki - w szatni i łazience. Poznajemy naszą salę i inne pomieszczenia w przedszkolu. Uczymy się samodzielności w łazience, podczas ubierania i posiłków.

 

 

 

 

 

 

 

BLOK TEMATYCZNY:

Poznajemy siebie i biedronkę Lolę.

 


CEL OGÓLNY:

Wzajemne poznawanie siebie oraz swojego otoczenia.

Nabywanie właściwego stosunku do kolegów oraz pracowników przedszkola.

 

 

 

1. Ja i moi nowi koledzy.
2. Wesołe zabawy z biedronką Lolą.
3. Nasze ciało - nasz wygląd.
4. Nasza grupa.