Statystyki

  • Odwiedziło nas: 206275 osób
  • Do końca roku: 347 dni
  • Do wakacji: 155 dni

Kalendarium

Czwartek, 2018-01-18

Imieniny:

Beatrycze, Małgorzaty

Jesteś tu: » Strona główna » Język angielski w przedszkolu

 

Peter’s birthday

                                            słowa do zapamiętania przez dzieci:



-kitchen- kuchnia

-living room- salon

-bathroom- łazienka

-bedroom- sypialnia

-garage- garaż

-garden- ogród

- hat- czapeczka

-candles- świeczki

-balloons- balony

-dark- ciemno

- light- jasno

- lamp- lampka

- happy birthday!- wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!

-sleep- spać

-wash- myć

-cook- gotować



Piosenki:



Peter’s birthday

Hip, hip hooray!

Hip, hip hooray!

It’s Peter’s birthday

He’s six today!

1, 2, 3, 4, 5, 6!

Happy birthday!

                                                        The house song

                                                       Where’s mummy?

                                                       Is she in the  kitchen?

                                                       No, she isn’t.

                                                       Where is she?

Is she in the living room?...

Is she in the bathroom?...

Is she in the bedroom?...

Is she in the garage?

Is she in the garden?...


                                       The dark and light song



                                        It’s dark, dark, dark

                                        I can’t see

                                         Is teddy there

                                         On the chair?

                                         It’s light, light, light

                                         I can see

                                         Teddy is there

                                          On the chair!

 

 

 

 

 Słowa i zwroty dodatkowe stosawane w czasie zajęć:

 

~hat hat kapelusz

 

~coat keut płaszcz

 

~boots buts buty (zimowe)

 

dress dres sukienka

 

jumper dżampe(r) sweter

 

~red red czerwony

 

~green grin zielony

 

What’s the weather

like?

 

łots d

 

e wede(r)

 

lajk

 

Jaka

 

jest pogoda?

 

Sunny / Cloudy

 

Windy / Raining

 

sany / klaudi

 

łindi / rejning

 

słonecznie / pochmurno

 

wietrznie / deszczowo

 

I’m putting onajm puting on Zakładam…

 

I’m going out to play.

 

ajm gołing aut

 

tu plej

 

Idę na dwór się bawić.

 

Piosenki, których uczymy się podczas zajęć

 

 

 

Weather song

 

What’s the weather like?

What’s the weather like?

Is it windy, windy, windy?

Is it sunny, sunny, sunny?

Is it cloudy, cloudy, cloudy?

 

Is it raining, raining, raining?

What’s the weather like?

What’s the weather like?

 

 

I’m going out to play

 

I’m putting on my dress

Hip, hip, hip hooray

I’m putting on my dress

And I’m going out to play

I’m putting on my jumper

Hip, hip, hooray

I’m putting on my jumper

And I’m going out to play

I’m putting on my coat

Hip, hip, hooray

I’m putting on my coat

And I’m going out to play

I’m putting on my boots

Hip, hip, hooray

I’m putting on my boots

And I’m going out to play

I’m putting on my hat Hip, hip, hooray

I’m putting on my hat

And I’m going out to play

 

 

PROPOZYCJE ZABAW W JEZYKU ANGIELSKIM

 

 

 

Dziecko uczy

 

Poproś dziecko, by nauczyło cię nazw znanych sobie części

garderoby. Niech dziecko wskazuje kolejne ubrania i mówi

głośno ich nazwy. Następnie niech dziecko jedynie

wskazuje ubrania, ty zaś mów ich nazwy – niech dziecko

akceptuje lub odrzuca twoje odpowiedzi, mówiąc ‘yes’

lub ‘no’. Jeśli chcesz, możesz kilka razy specjalnie się

pomylić’.

 

Ubrania w domu

 

Zbierz w jednym miejscu różne ubrania dziecka i innych

członków rodziny – takie, których nazwy są dziecku znane

w języku angielskim.

Poproś dziecko, by po kolei brało i nazywało ubrania

jeżeli potrafi, może również podawać kolor, np. ‘a brown

coat’ (‘brązowy płaszcz’), ‘green boots’ (‘zielone zimowe

buty’).

 

Co zakładam?

 

Udawaj, że zakładasz różne części garderoby i poproś

dziecko, by patrząc na ciebie zgadywało, co to za ubrania

(możesz też użyć wyrażenia ‘I’m putting on…’

(‘Zakładam….’) z wznoszącą intonacją, dając dziecku

do zrozumienia, że ma dokończyć zdanie). Potwierdzaj,

mówiąc ‘yes’ lub zaprzeczaj, mówiąc ‘no’ i pokazując raz

jeszcze zakładanie tej samej części garderoby. Następnie

możecie zamienić się rolami – niech dziecko pokazuje,

a ty zgaduj.

 

Jaka jest dziś pogoda?

 

Codziennie rano wyjrzyj wspólnie z dzieckiem przez okno

i zapytaj je, jaka jest pogoda (‘What’s the weather like?’).

W odpowiedzi dziecko powinno użyć jednego ze znanych

sobie słów. Pochwal dziecko, mówiąc ‘Very

 

Udawanie pogody

 

Podczas lekcji dziecko ‘pokazywało’ różne typy pogody

poproś je, by cię nauczyło, jakie ruchy oznaczają jaką

pogodę (‘windy’ – ‘wietrznie’ – ruchy rękami, jakby

naśladujące gałęzie drzewa; ‘sunny’ – ‘słonecznie’ – dłoń

z rozłożonymi palcami; ‘cloudy’ – ‘pochmurno’ –

narysowanie palcem kształtu chmury nad głową; ‘raining’

– ‘deszczowo’ – szybkie poruszanie palcami, jakby

naśladując spadające krople deszczu). Kiedy nauczysz

się wszystkich ‘pogodowych’ ruchów, wykonuj je w różnej

kolejności, prosząc dziecko, by mówiło głośno, jaką

pogodę ‘naśladujesz’.

 

 

Pizza for Patch!

 

(Pizza dla Patcha)

 

 

 

Słownictwo:

 

  1. Tomato- pomidor,

  2. Cheese- ser,

  3. Ham- szynka,

  4. Egg- jajko,

  5. Sausage- kiełbasa

  6. Chop- kroic

  7. I like…- lubię …

  8. Do you like …?- czy lubisz …?

  9. Put it on the pizza- połóż to na pizzę

 

 

 

‘’CHOP CHOP CHOP’’ song(piosenka)

 

  1. Chop, chop, chop the tomato,

 

Chop, chop, chop the tomato,

 

Chop, chop, chop the tomato

 

And put it on the pizza!

 

  1. Chop, chop, chop the cheese,

 

Chop, chop, chop the cheese,

 

Chop, chop, chop the cheese

 

And put it on the pizza!

 

  1. Chop, chop, chop the sausage,

 

Chop, chop, chop the sausage,

 

Chop, chop, chop the sausage,

 

And put it on the pizza!

 

  1. Chop, chop, chop the ham,

 

Chop, chop, chop the ham,

 

Chop, chop, chop the ham,

 

And put it on the pizza!

 

  1. Chop. Chop, chop the egg,

 

Chop. Chop, chop the egg,

 

Chop. Chop, chop the egg,

 

And put it on the pizza!

 

 

 

Propozycje zabaw rodziców z dziećmi

 

1 ‘’Do you like …?”

 

 

 

Rodzic pyta dziecko po angielsku co lubi: do you like eggs? itd. Dziecko powinno odpowiadać „yes” lub „no”. Następnie rodzic prosi dziecko, by to ono zdawało pytania.

 

 

 

2 „Zjedzmy”

 

Jeżeli to możliwe, zbieramy w jednym miejscu znane dziecku produkty spożywcze. Najpierw my wymieniamy ich nazwy, prosząc dziecko, by wskazywało ten, którego nazwę usłyszy. Możecie tez zrobić kanapkę ’’ po angielsku’’. Należy przygotować po jednym plasterku sera, szynki, pomidora, jajka oraz kromkę chleba. Prosimy dziecko, by powiedziało w jakiej kolejności plastry maja pojawić się na chlebie. Niech dziecko stworzy własna kanapkę „po angielsku’’.